Mitsubishi ASX este un crossover compact care se află pe piață din 2010, cu mai multe facelifturi de-a lungul timpului. Este una dintre cele mai accesibile și practice opțiuni din segmentul său, oferind spațiu generos pentru pasageri și bagaje și dotări decente. Dar este oare Mitsubishi ASX o mașină bună, sau doar una ieftină? Voi încerca să răspund la această întrebare, prezentând atât punctele forte, cât și cele slabe ale acestui model, bazându-mă pe recenzii profesionale și păreri personale. De asemenea, voi încerca să răspund la întrebările frecvente ale celor interesați de acest model, cum ar fi cum se conduce, ce funcții are, cât este de sigur, cât consumă, ce se strică cel mai des la el și dacă este scump de reparat.
Design exterior
Din punct de vedere al designului exterior, ASX-ul îmbină robustețea cu eleganța, oferind o prezență plăcută și impunătoare pe șosea. Este o mașină care atrage atenția prin detaliile distinctive sau atractive, cum ar fi farurile LED, grila frontală sau jantele de aliaj. Totuși, nu este o mașină care să surprindă prin linii mai dinamice, detalii cromate sau opțiuni de personalizare. Este o mașină care se bazează mai mult pe funcționalitate decât pe estetică și se remarcă prin filosofia de design a mărcii, numită „Dynamic Shield”. Acest concept exprimă forța și siguranța pe care le oferă mașina, prin intermediul unor linii orizontale și verticale care încadrează grila frontală și farurile LED. De asemenea, acest concept sugerează agilitatea și versatilitatea mașinii, prin intermediul unor elemente cromate și negre care accentuează forma aerodinamică și sportivă a caroseriei.
Cu o lungime de 4.365 mm, o lățime de 1.810 mm și o înălțime de 1.640 mm, Mitsubishi ASX este una dintre cele mai spațioase și practice opțiuni din segmentul său. Dispune de un ampatament de 2.670 mm, care asigură un spațiu generos pentru pasageri, și de un portbagaj de 406 litri, care se poate extinde până la 1.193 litri prin rabatarea banchetei spate. Beneficiază de o gardă la sol de 190 mm, care îi permite să se descurce bine pe terenuri accidentate sau denivelate.
Opt culori sunt disponibile pentru Mitsubishi ASX, dintre care una este gratuită (alb solid), șase sunt metalizate (negru, gri, argintiu, roșu, portocaliu și albastru) și una este perlată (alb diamant). Toate culorile metalizate au un cost suplimentar. De asemenea, există mai multe pachete de stilizare care pot îmbunătăți aspectul mașinii, cum ar fi Adventure Pack, Street Style Pack sau Style Set, care includ elemente precum bare transversale pe plafon, praguri laterale sau eleron spate.
Design interior
Mașina are un design interior care lasă de dorit în ceea ce privește calitatea materialelor, ergonomia și confortul la bord și sistemul multimedia. Este un design care nu a evoluat mult de la lansarea mașinii în 2010 și care nu se ridică la nivelul concurenței. Totuși, este un design care oferă un spațiu generos pentru pasageri și bagaje, dotări decente și conectivitate cu smartphone-urile. Este un design care se bazează mai mult pe funcționalitate decât pe estetică.
Deși designul exterior al Mitsubishi ASX a beneficiat de mai multe facelifturi de-a lungul timpului, designul interior a rămas cam același din 2010. Acest lucru se observă în calitatea materialelor, care sunt în mare parte din plastic dur, în ergonomia și confortul la bord, care nu sunt la nivelul concurenței, și în sistemul multimedia, care are un ecran tactil mic și nu oferă sisteme de siguranță avansate. Totuși, designul interior al Mitsubishi ASX are și câteva elemente pozitive sau practice, cum ar fi iluminarea ambientală, scaunele încălzite sau portbagajul generos.
Unul dintre punctele forte ale Mitsubishi ASX este spațiul generos pentru pasageri și bagaje, fiind una dintre cele mai spațioase și practice opțiuni din segmentul său. Dispune de un portbagaj de 406 litri, care se poate extinde până la 1.193 litri prin rabatarea banchetei spate. Spațiul pentru cap și picioare este suficient atât pe locurile din față, cât și pe cele din spate. Dotările standard și opționale sunt decente, incluzând aer condiționat manual sau automat, volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele, geamuri electrice față și spate, oglinzi electrice încălzite și rabatabile, senzori de parcare față și spate, cameră de marșarier, cruise control sau limitator de viteză.
În ceea ce privește sistemul multimedia, Mitsubishi ASX oferă un ecran tactil de 8 inch, care oferă conectivitate cu smartphone-urile prin Apple CarPlay sau Android Auto. Sistemul permite accesul la aplicații precum Apple Music, Apple Maps, Messages sau Google Maps, Google Play Music sau Google Assistant. Sistemul are și comandă vocală și afișează informații despre consumul de combustibil sau autonomia mașinii. Calitatea sunetului este bună, datorită sistemului audio Rockford Fosgate cu nouă difuzoare și subwoofer.
Performanță și consum
Mitsubishi ASX are o performanță și un consum modeste, fiind o mașină potrivită pentru un condus calm și economic. Nu este o mașină care să ofere senzații tari sau să se descurce bine pe terenuri dificile. Este o mașină care se bazează mai mult pe fiabilitate decât pe dinamică.
Astfel, aceasta oferă două opțiuni de motorizare pe benzină, ambele aspirate natural, fără turbo. Prima este un propulsor de 2.0 litri, care dezvoltă 110 kW (150 CP) și 197 Nm de cuplu, transmiși roților față printr-o cutie de viteze manuală cu cinci trepte sau una automată CVT cu șase trepte. A doua este un agregat de 2.4 litri, care livrează 123 kW (167 CP) și 222 Nm de cuplu, transmiși roților față printr-o cutie de viteze automată CVT cu opt trepte.
Din punct de vedere al performanței, Mitsubishi ASX nu se remarcă prin viteză sau agilitate. Propulsorul de 2.0 litri asigură o deplasare urbană sau extraurbană decentă, dar nu are multe resurse pentru depășiri sau accelerații rapide. Propulsorul de 2.4 litri este ceva mai sprinten și mai răspunzător, dar tot nu se compară cu propulsoarele turbo ale concurenței. Cutia de viteze automată CVT nu este foarte plăcută de folosit, fiind zgomotoasă și leneșă la schimbările de trepte. Direcția este ușoară și precisă, dar nu oferă mult feedback sau sportivitate. Suspensia este confortabilă și absoarbe bine denivelările, dar nu oferă multă stabilitate în viraje.
În ceea ce privește consumul, Mitsubishi ASX are un consum oficial mixt de 6.5 litri/100 km pentru propulsorul de 2.0 litri și de 7.6 litri/100 km pentru propulsorul de 2.4 litri. În realitate, consumul poate fi mai mare, în funcție de stilul de condus și de condițiile de trafic. Unii jurnaliști auto au raportat un consum mediu de peste 8 litri/100 km pentru propulsorul de 2.0 litri și de peste 9 litri/100 km pentru propulsorul de 2.4 litri.
Fiabilitate și costuri
Mitsubishi ASX este o mașină care are un renume bun pentru fiabilitate și robustețe, fiind una dintre preferatele companiilor de închirieri auto. Deși nu a participat la sondajul Driver Power din ultimii ani, recenziile proprietarilor de pe Carbuyer arată că mașina este apreciată pentru calitatea construcției și pentru lipsa problemelor majore. De asemenea, Mitsubishi oferă o garanție generoasă de 10 ani sau 200.000 km pentru mașinile noi, cu condiția să fie întreținute la reprezentanțele autorizate.
Unul dintre avantajele Mitsubishi ASX este costul de întreținere și exploatare, care este rezonabil și accesibil. Consumul de combustibil este moderat, iar piesele de schimb sunt disponibile și ieftine. Service-ul se face la fiecare 15.000 km sau 12 luni, iar prețul variază în funcție de tipul de motorizare și de vechimea mașinii. Asigurarea este relativ ieftină, iar impozitul este calculat în funcție de capacitatea cilindrică a motorului.
Prin urmare, ASX-ul este o mașină care se remarcă prin fiabilitate și costuri, fiind o mașină care nu dă bătăi de cap proprietarilor și care nu necesită cheltuieli mari pentru întreținere și exploatare. Este o mașină care se bazează mai mult pe calitate decât pe tehnologie.
Păreri personale
Mitsubishi ASX este o mașină care nu mă atrage foarte mult, deoarece mi se pare prea simplă pentru segmentul său. Mi se pare că nu are suficiente atuuri pentru a o alege în fața concurenței, care este mult mai nouă și mai dotată. Designul exterior nu îmi place, deoarece mi se pare plictisitor și depășit, la fel și designul interior, care mi se pare ieftin și monoton. Performanța nu îmi place, deoarece mi se pare modestă și nepotrivită pentru nevoile mele.
Singurele lucruri care îmi plac sunt spațiul interior, care este generos și practic, și fiabilitatea, care este recunoscută și apreciată. Acestea sunt punctele forte ale mașinii, care o recomandă pentru cei care caută o mașină spațioasă și robustă, fără pretenții de tehnologie sau dinamică. Este o mașină potrivită pentru familii sau pentru cei care au nevoie de o mașină economică și ușor de întreținut.
Alternative la Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX face parte din segmentul SUV-urilor mici, care este unul dintre cele mai aglomerate și competitive din piață. Aici se întâlnește cu o mulțime de alternative, care oferă mai multe avantaje decât mașina japoneză. Unii dintre cei mai cunoscuți rivali ai Mitsubishi ASX sunt:
- Toyota RAV4: este unul dintre cele mai vândute și apreciate SUV-uri din lume, oferind un design modern și atractiv, un interior spațios și confortabil, o gamă variată de motorizări, inclusiv hibride, și o fiabilitate excelentă. Toyota RAV4 este mai mare și mai scump decât Mitsubishi ASX, dar oferă și mai multe dotări și calitate.
- Nissan Qashqai: este unul dintre pionierii segmentului SUV-urilor mici, având un succes enorm în Europa. Nissan Qashqai oferă un design elegant și dinamic, un interior bine finisat și practic, o gamă de motorizări eficiente și performante, inclusiv hibride, și un nivel ridicat de siguranță. În comparație cu ASX este similar ca dimensiuni și preț, dar oferă și mai multe tehnologii și stil.
- Skoda Yeti: este unul dintre cele mai originale și versatile SUV-uri mici, având un design distinctiv și funcțional, un interior modular și spațios, o gamă de motorizări puternice și economice, inclusiv diesel, și o calitate superioară. Acesta este similar ca dimensiuni și preț cu Mitsubishi ASX, dar oferă și mai multe soluții practice și rafinament.
Mitsubishi ASX are mulți rivali în segmentul SUV-urilor mici, care îi depășesc în multe aspecte. Mașina japoneză nu se poate baza doar pe spațiu și fiabilitate pentru a atrage clienții, ci ar fi trebuit să se reinventeze pentru a face față alternativelor mai noi și mai dotati.